Hoera! We zijn al 4 dagen in Belo Horizonte! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van GoTeamsBrazilie18 - WaarBenJij.nu Hoera! We zijn al 4 dagen in Belo Horizonte! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van GoTeamsBrazilie18 - WaarBenJij.nu

Hoera! We zijn al 4 dagen in Belo Horizonte!

Door: Anna

28 Juli 2018 | Brazilië, Belo Horizonte

Hoera! We zijn veilig aangekomen en hebben het zo druk gehad, dat we niet aan het schrijven toe kwamen. Sorry naar alle moeders die deze site telkens herladen. Omdat jullie zo lang hebben moeten wachten, zullen we een mooi overzichtje laten zien van de afgelopen dagen.

De reis
In totaal zijn we meer dan 32 uur onderweg geweest om van YWAM Heidebeek naar YWAM Belo Horizonte te komen. Je moet er wat voor over hebben. Gelukkig liep alles voorspoedig en zijn we niemand vergeten in Miami.
Over Miami gesproken... Sommige deelnemers in ons team kregen het voor elkaar om op het vliegveld gratis koffie te halen! Ze gebruikten het excuus dat hun pinpas het niet deed in Miami.
Uiteindelijk kwamen we na drie verschillende tijdzones, 4 uur slaap en 5 films per persoon aan.

Dag van aankomst
Omdat we in de ochtend aankwamen, hadden we nog een hele dag voor ons. Deze dag hebben we vooral gevochten om de bedden en kennisgemaakt met het eten en de sloppenwijk waar we de komende weken mee gaan werken.

Donderdag
Elke dag worden we gewekt om 6:30 door de teamgenoot die extra vroeg op staat om haar make-up te doen. Om 7:30 ontbijten we met koffie en witte bolletjes met boter en/of suiker om energie te krijgen voor de rest van de dag.
Vervolgens is er ´intersession´ (voorbede) met het hele team van het Casa Rocha (één van de zes huizen van YWAM Belo Horizonte; het huis waar wij verblijven). We hebben dan een tijd samen met God om de dag te beginnen in de vorm van worship en gebed.
Op donderdag hebben we een kinderprogramma geleid voor de groep die elke week in het huis komt om te leren over God en plezier te hebben. In de ochtend hebben we dit voorbereid en in de middag uitgevoerd. Omdat het vakantie is, waren er maar 5 kinderen. Gelukkig hebben we alsnog een hele leuke tijd met ze gehad door een toneelstukje te spelen, samen met ze te dansen en samen met ze te zwemmen.

Vrijdag
We zijn de ochtend goed begonnen door te klussen op de basis en in iemands huis.
In de middag zijn we de sloppenwijk in gegaan samen met een YWAM team uit de VS. Dat team had een toneelstukje voorbereid en een verhaal om te delen. Daarnaast hebben we veel met kinderen gevoetbald en gespeeld en hebben we veel gezichten geschminkt en ballonnen opgeblazen.
Als afsluiting van de mooie dag hebben we met zijn allen hotdogs gegeten.

Dit was het voor nu! Ik hoop dat we iedereen weer genoeg hebben geïnformeerd en dat niemand ons nog hoeft te appen hoe we het hebben gehad de afgelopen dagen.

Groetjes uit Belo Horizonte van Joëlle, Laura, Anne-Ruth, Yenna, Tamara, Arline en Anna

• 28 Juli 2018 - 18:35

Wierd En Bregtje:

Dag dames.
    Fijn om van jullie te horen. Klinkt goed allemaal! Heel veel zegen gewenst van het FamilyCamp!

• 28 Juli 2018 - 20:59

Lianne:

Klinkt al super leuk meiden! Veel plezier en Gods zegen!

• 29 Juli 2018 - 11:32

Chantal:

Hallo Meiden, veel plezier, ( ik ben een achternicht van Anna.)

• 30 Juli 2018 - 09:25

Carl:

great to hear! Enjoy and be a blessing!